Geschreven door Michiel van Noort

Circulariteit binnen de Nederlandse catering staat nog in de kinderschoenen. Met het gegeven dat het wereldwijde voedselsysteem een significante oorzaak is voor het uitputten van de aarde, gaat HTC Advies bij De Ceuvel het gesprek aan met de Nederlandse contract cateraars.

Geschreven door Michiel van Noort

De economie trekt aan en horecaondernemers durven weer te investeren, bijvoorbeeld in hun terras. Volgens kenners een goede zet, want er valt daarmee een hoop winst te behalen. “Investeer niet alleen in meubilair, maar ook in efficiency voor het personeel.”

Geschreven door Michiel van Noort

De Nederlandse congreshotelmarkt floreert. Gloednieuwe hotels en industriële locaties bieden steeds geavanceerdere congresmogelijkheden en comfortabele verblijven. “Je moet álles in huis hebben om elk evenement memorabel te maken.”

Geschreven door Michiel van Noort

Horecava kiest komende editie voor een andere opzet van het InnovationLAB. In plaats van innovaties los van elkaar te vertonen, wordt het lab een belevingswereld waar de nieuwe ideeën en producten in hun context worden gepresenteerd. ‘Een beurs gaat steeds meer om beleving’, zegt Horecava-beursmanager Luuk Scholte.

Geschreven door HTC Advies

Atir Schoonmaakstrategen en HTC Advies zijn trotse founder van het Facility for Future Event op 18, 19 en 20 januari in de Brabanthallen in Den Bosch. De twee adviesbureaus uit Almere leveren met een verrassende ontmoetingsplek een prominente bijdrage aan dit innovatieve evenement.

 

Geschreven door Marielle Hintzen

Is een bedrijfsrestaurant nog wel van deze tijd? En moet ik wel een bedrijfsrestaurant hebben in mijn gebouw? Deze twee vragen staan in september centraal in de ‘Vraag van de maand’ (een samenwerking met de Question Mark Group).

Geschreven door Michiel van Noort

Online marketing is al jaren niet meer weg te denken uit de hotellerie: je ontkomt niet aan SEO, SEA, OTA’s, costs-per-click, retargetting, affiliate marketing, conversie-ratio’s en Google Analytics. Desondanks zijn veel hotels, vooral zelfstandige, hier nog amper mee bezig. Wat opvalt is dat zij tot op directieniveau vaak zeer beperkt op de hoogte zijn van wat er zich op online marketinggebied allemaal afspeelt.

Geschreven door HTC Advies

Schoonmaakadviesbureau ‘Buro van Riel’ uit Waalwijk is overgenomen door Atir schoonmaakstrategen uit Almere. Vanuit een faillissementspositie van Buro van Riel is Atir in de gelegenheid gesteld om de werkzaamheden en de mensen over te nemen. “De werkzaamheden van Buro van Riel voor haar klanten zijn afgelopen periode gewoon gecontinueerd door de medewerkers. Het doel met de overname is om de klanten blijvend goed te bedienen. Klanten zullen geen hinder ondervinden van de overname”, aldus Stefan Kraft van Ermel, directeur van Atir, onderdeel van Question Mark Group. 

Geschreven door Stefan Kraft van Ermel

Onlangs mocht ik samen met een collega een presentatie geven over de f&b-wensen van onze gasten in 2030. Een belangrijk punt voor toekomstige businessmodellen. En dat geldt niet alleen voor de horeca: de wensen van consumenten centraal stellen doet ook zijn intrede in de retail. Projectleiders en architecten gespecialiseerd in retail die het voor het zeggen hadden, maken nu plaats voor hospitalityadviseurs gespecialiseerd in gastvrijheid. Zij kunnen zich verplaatsen in de behoeftes van de consument, leggen zijn specifieke wensen bloot en kunnen zodoende het koopgedrag beïnvloeden. 

Geschreven door Mieke Verduijn

Generatie X en Y veranderden het cateringlandschap en generatie Z staat op het punt om te beginnen met werken. Om uw bedrijfsrestaurant blijvend interessant te houden zijn naast inzicht in het economisch toekomstperspectief inzicht in de doelgroep(en) en de bijbehorende levensstijl essentieel. Zijn uw restauratieve voorzieningen er klaar voor?